گروه وکلای حق طلب

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سوالات متداول درباره طلاق از طرف زوجه

1.شوهرم معتاد هست و مشکل روانی داره خرجی هم به من نمیده.هم حضانت بچه ام را میخوام هم طلاق! چطور اقدام کنم؟
زن (زوجه) در صورتی میتواند از شوهرش( زوج) جدا شود که یا حق طلاق داشته باشد. یا یکی یا چند تا از شرایط دوازده گانه سند ازدواج شامل حالش باشد.یا به صورت توافقی زوجه از هم جدا شوند.اعتیاد و ترک انفاق (خرجی ندان شوهر به زوجه) از شرایط دوازده گانه سند ازدواج هست.بهتر است با وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید.همچنین حضانت فرزند تا 7 سالگی با مادر و بعد از 7 سالگی با پدر است.اگر زوج حضانت کامل را به مادر دهد و بعد بخواهد فرزندش را ببیند مادر نمی تواند مانع او شود زیرا حضانت هم حق است هم تکلیف!
2.یک بچه سه ساله دارم و 4 سال هست که ازدواج کرده ام. شوهرم معتاد است و من به خاطر شرایطی که او به وجود آورده مثل: ضرب و شتم و ترساندن من , دچار بیماری روانی شده ام. تقاضای طلاق دارم چگونه اقدام کنم؟
زن (زوجه) در صورتی میتواند از شوهرش( زوج) جدا شود که یا حق طلاق داشته باشد. یا یکی یا چند تا از شرایط دوازده گانه سند ازدواج شامل حالش باشد.یا به صورت توافقی زوجه از هم جدا شوند.اعتیاد و ضرب و شتم زوجه توسط زوج( اگر تکرار شود) عسر و حرج زوجه( ناتوانی زن) از شرایط دوازده گانه سند ازدواج هست.بهتر است با وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از تمامی حقوق خود و بهترین راه حل مطلع شوید.
3.منظور از وکالت در طلاق چیست؟
زوجین می توانند در هنگام انجام عقد شرعی برای یکدیگر شروط معین و شرعی بگذارند. از جمله اینکه به طور مثال مرد می تواند به همسر خود حق درخواست طلاق شرعی بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به فرم درخواست ازدواج مرکز مراجعه فرمائید.
4اینجانب یک خانم هستم و 10 سال پیش از همسرم نزد دادگاه سوئدی طلاق گرفتم. آیا می توانم هم اکنون با مرد دیگری ازدواج کنم؟
خیر. شما از لحاظ شرعی همچنان بر ذمه شوهر اول خود می باشید. طلاق نزد دادگاه سوئدی تنها جنبه قانونی داشته و شما می بایست جهت انجام طلاق شرعی با حاکم شرع در تماس باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی